Dobro izbalansiran doručak

Mnogi nutricionisti reći će da je doručak najvažniji obrok u danu, a mi ćemo se složiti. Evo kako složiti dobro izbalansiran doručak za izvrstan početak dana.

Unatoč preporukama nutricionista i doktora, mnogi ovaj najvažniji obrok uporno preskaču. Znamo da mnogi od vas to čine što zbog nedovoljnog vremena, što zbog manjka kreativnosti, ali uvjeravamo vas da je za zdrav i brzi doručak dovoljno samo malo volje.

Za početak, mnogima najdraži doručak – jaja. Možete ih raditi na puno načina i u raznim kombinacijama. Maknite se od klasične kajgane, omleta ili jaja na oko. Pojačat ćete nutritivne vrijednosti ako u omlet ubacite špinat kojim unosite željezo i dobit ćete dovoljno snage uz proteine iz jaja za cijelo jutro. Ako više volite klasičnu kajganu servirajte i rajčicu i svježi sir ili pak grčki jogurt, kako biste pojačali unos potrebnih nutritivnih vrijednosti. Masnoće nisu nužno nezdrave, a tijelu su itekako potrebne, pa tako jaja možete peći na kokosovom ili maslinovom ulju ili pak domaćoj masti. Jaja su potrebna za izgradnju mišićne mase i svakako se preporučaju svakom tko uz vježbanje želi rezultate na mišićima. Uz ovakav doručak možete pojesti i integralni kruh ili kruh potpuno napravljen od sjemenki.

Osim raznih varijacija jaja, pahuljice su jedan učestao doručak koje su jednostavne i brze za pripremu prije nego idete na posao. Birajte integralne pahuljice ili one koje u sebi već imaju sušeno voće i orašaste polodove, pahuljice možete jesti s mlijekom koje vam odgovara ili s jogurtom.

Pahuljice
Bowl food doručak

Verzija doručka koju više vole žene je zobena kaša koja je dovoljno hranjiva i jako ukusna u raznim kombinacijama. Najzdravija verzija je s vodom ali ako ne možete bez mlijeka svakako preporučamo bademovo ili kokosovo mlijeko. Dok se kaša kuha (a za to je potrebno svega par minuta) dodajte smrznuto (ili svježe ako im je sezona) šumsko voće a prilikom serviranja i malo badema. Osim verzije šumskog voća, možete dodati i naribane jabuku ili servirati kašu s narezanom jabukom, bananom ili bilo kojim voćem koje volite. Ako želite još slađu verziju možete naribati i malo tamne čokolade ili dodati kakaa koji će osim okusa dati i čokoladnu boju. Ova čokoladna verzija se savršeno uklapa s bananama.

Oatmeal fruit
Oatmeal strawberries
Oatmeal

Jedna moderna verzija zdravog doručka, vrlo popularna u svijetu je i integralni tost s namazom od avokada i limuna koji možete sami pripremiti. Na namaz možete staviti jaja, povrće ili voće po želji i tako ste dobili izbalansirani zdravi doručak.

Možda i svima najfinija verzija doručka su palačinke koje možete napraviti u zdravoj proteinskoj verziji ili s bananama umjesto brašna. U klasičnoj ili mini američkoj varijanti, savršeno se uklapaju s domaćim pekmezom, voćem, medom ili pak zdravim kakao namazom.

Ako pak niste tip koji može rano ujutro jesti, uvijek je praktično noć prije složiti voćnu salatu ili smoothie i pojesti ju/popiti ga ujutro kada osjetite glad.

Smoothie
Juice

Uštedite vrijeme i ako možete pripravite dio doručka noć prije kako biste ujutro što manje vremena potrošili, a ako je vikend u pitanju onda si dajte oduška i napravite izbalansiran doručak za cijelu obitelj i svakako poslužite svježe cijeđeni sok koji paše uz baš svaku od ovih verzija doručka.

Dobar doručak je zlata vrijedan jer vam daje prijeko potrebnu energiju za početak dana i za vrijeme ručka tako nećete pretjerati s količinom. Ne treba ni spominjati koliko je kvalitetan doručak bitan za djecu, pa stoga nemojte biti lijeni i kada već pripremate doručak mališanima pripremite ga i sebi te započnite izbalansirano svoj dan.  :)

Ostali postovi