LCHF kao stil prehrane

Posljednjih godina sve je češći trend prelaska na LCHF prehranu, što radi zdravlja, što radi mršavljenja. Što je zapravo LCHF prehrana te koje su namirnice specifične za nju, pročitajte u novom blogu.

LCHF kratica je od Low Carb High Fat što znači znatno manji unos ugljikohidrata, a povećan unos masnoća u organizam. Ovo nije tipičan način prehrane kojom će se skinuti višak kilograma i potom se prestati prakticirati, LCHF je stil prehrane za koji se odlučuju ljudi koji shvaćaju da im klasična prehrana donosi višak kilograma i narušava zdravlje i preporučljivo ju je dugoročno uključiti u život. Razlika u ovoj prehrani/dijeti od ostalih je ta da nećete biti gladni, obzirom da se jede do sitosti ali se pak biraju namirnice. Neke od namirnica obavezne u ovoj prehranu su:

  • meso i perad (preporučljivo iz eko uzgoja)
  • riba i plodovi mora (omege 3 su iznimno važne)
  • povrće koje raste iznad zemlje (preporučljivo iz eko uzgoja)
  • jaja (preporučljivo iz eko uzgoja)
  • voće: avokado, limun, voće s malim udjelom šećera
  • maslinovo i kokosovo ulje te masti životinjskog podrijetla
  • orašasti plodovi…
LCHF
LCHF 8
LCHF 1
LCHF 9

Ono što je specifično i vrlo važno kod ove prehrane je povećan unos raznog povrća te više prirodnih masnoća koje povećavaju energiju ali i osjećaj sitosti. Također, ključno je izbaciti određene namirnice koje su mnogima u svakodnevnoj konzumaciji. Neke od tih namirnica su:

  • šećer i slatkiši (industrijski šećer najgori je neprijatelj), sokovi i svi zaslađeni napitci, kolači, keksi, peciva, voćni jogurti, pahuljice, muesli za doručak i slični proizvodi
  • sve žitarice i sve mahunarke
  • tjestenina, kruh, svi proizvodi od brašna i žitarica
  • krumpir, slatki krumpir, čips i pommes frites
  • riža, kukuruz, couscous, bulgur, slanutak, kokice
  • margarin
  • kupovni suhomesnati proizvodi koji sadrže kemijske dodatke, npr. glutamate (pojačivače okusa), konzervanse (nitrite) i šećere
  • ulja bogata omega-6 masnoćama: kukuruzno, sojino, suncokretovo, sve vrste pod nazivom jestivo ulje
  • slatko voće i sušeno voće
  • alkohol…
LCHF 4
LCHF 5

Kontrolirani unos ugljikohidrata održava se stabilan šećer u krvi, a izbjegava se pretjerano izlučivanje inzulina. Prilikom ovakve prehrane, tijelo će koristiti masnoću za energiju, a ne šećer te se više neće osjećati česta glad. Nestat će i mnogima veliki problem – kronični umor i nedostatak energije obzirom da će ona biti dostupna iz vlastitih masnih rezervi. Iz svoje kuhinje morat ćete izbaciti razne namirnice koje su mnogima svakodnevnica, a negativno utječu na krvožilni sustav i uzrokuju razne autoimunološke bolesti. Vizija ove prehrane je vraćanje hrani kakvu smo nekad koristili, bez kemikalija, iz prirodnog uzgoja.

LCHF 6
LCHF 2

Mnogima ovaj tip prehrane zasigurno neće biti lagan za pridržavanje, međutim ako se odlučite za ovaj stil prehrane bit ćete oduševljeni rezultatima, uživat ćete u hrani više nego ikad, a promjene ćete osjetiti na fizičkoj ali i mentalnoj razini – u zdravom tijelu, zdrav duh.

 

*Izvor nutricionističkih informacija

Ostali postovi