Maslinovo vs. Kokosovo ulje

Danas ćemo riješiti jedno od vječnih pitanja, je li zdravo kuhati na maslinovom ulju i koliko je zapravo kokosovo ulje bolje za korištenje od maslinovog?

Mnogi govore o promjeni sastava određenih ulja prilikom visokih temperatura, pa se tako za maslinovo ulje govori da nije preporučljivo koristiti ga za kuhanje i pečenje već pretežno za salate. I ovaj mit ćemo razbiti…

agriculture-blur-close-up-33783
cheese-close-up-cuisine-1239312

Maslinovo ulje, baš naprotiv, zbog svog kemijskog sastava i sadržaja antioksidanata stabilno je pri temperaturama većima od 200 stupnjeva. S ovom spoznajom sada možete bez ikakvog straha kuhati i peći omiljena jela. Dakako, preporučamo maslinovo ulje koristiti za pripremu mediteranskih jela poput ribe i raznog povrća. Ribu je dovoljno marinirati maslinovim uljem, soli i napuniti kriškama limuna. Uz nju, posložite narezano povrće po želji također u maslinovom ulju i ispecite u pećnici. Također, možete skuhati blitvu i krumpir na pari, preliti ju maslinovim uljem te poslužiti uz ribu. Maslinovo ulje praktično je koristiti, osim za kuhanje i u sirovom obliku za razne salate. Mediteranske salate poput rajčice s mozzarella-om začinite s malo maslinovog ulja i himalajskom soli, dok bućinim uljem možete začiniti lisnate zelene salate.

S druge strane kokosovo ulje sve se češće koristi u kućanstvima i postalo je trend i među mlađom populacijom koja se sve više orijentira na zdravu prehranu. Svakako pozdravljamo ovaj trend i podržavamo unos zdrave prehrane u svakodnevnicu. Kokosovo ulje ima nešto nutritivno bogatiji sastav od klasičnih biljnih ulja, a prilikom visokih temperatura njegov sastav je iznimno stabilan te je zaista preporučljiv za kuhanje. Ono možete koristiti za spravljanje azijske kuhinje, raznih rižota, woka ali i raznih tradicionalnih jela. Posebnost kokosovog ulja je što je idealno za spravljanje slanih ali i slatkih jela, a posebice zdravih slastica i čak ga možete koristiti u omiljenoj vam kavi. Naravno, već svi znaju o dobrobitima kokosovog ulja i za kožu, pa ga tako slobodno koristite u svakodnevnoj primjeni. Napomenuli bi samo kako je bolje kupovati kokosovo ulje koje je nerafinirano jer tako koristite zaista najbolje iz prirode.

Na koncu, važno je samo biti umjeren u svemu. Niti jedno ulje nije zdravo u prekomjernim količinama, ali definitivno zaključujemo da su oba ulja zdrava i dobra na svoj način. Budite umjereni u korištenju i balansirajte između obje vrste ulja. Tako ćete unositi dobre nutritivne vrijednosti i organizmu donijeti balans, koji je ionako najvažniji što god radili.

Ostali postovi