Prehrana dijabetičara dio i naše ponude

Svi znamo što je dijabetes – zdravstveno stanje koje izaziva iznimno velika količina šećer u krvi, međutim ono što mnogi ne znaju je da se za dijabetes vežu razni mitovi o unosu hrane određenog sastava.

Jedan od njih je taj da masti pridonose dijabetesu te da ih treba izbjegavati, a činjenica je zapravo da su masti nepovezane sa šećerom u krvi te da je energija proizvedena iz masti daleko učinkovitija za čovjeka od one dobivene iz šećera. Dapače, prirodne masnoće su esencijalne u prehrani za dijabetičare. Pridržavanje određene prehrane, a izbjegavanje kobnih namirnica može uvelike utjecati na liječenje dijabetesa.

Dijabetičarima se preporuča unos namirnica bogatih vlaknima, antioksidansima, A i D vitaminima, omegama te ostale hranjive tvari svojim svojstvima pogodne za dijabetičare.

U svom poslovanju pridajemo veliku važnost različitim tipovima prehrane te specifičnim zdravstvenim navikama naših klijenata prema:
– vjerskom – Kosher, Halal
– zdravstvenom – bezglutenska prehrana, prehrana za dijabetičare, prehrana za ljude s povećanim kolesterolom
– svjetonazornom stajalištu – veganska, vegetarijanska te sirova prehrana

Za svaku od navedenih kategorija možemo napraviti jelovnik ovisno o potrebama klijenata i njihovih gostiju, pa smo tako primjerice organizirali kompletne svadbene proslave u veganskom obliku – http://www.zvonacatering.hr/nasa-djela/veganska-svadbena-prica/

Ovo su samo neke od namirnica koje se preporučaju osobama koje boluju od dijabetesa, a koje mi uključujemo u ponudi te na temelju kojih možemo složiti jelovnik pogodan i za dijabetičare:

Namirnice koje se preporučuju jesti:

  • povrće koje raste iznad zemlje, po mogućnosti iz ekološkog uzgoja, posebno zeleno lisnato povrće: sve vrste kupusa, brokula, cvjetača, kelj, prokulica, špinat, blitva, raštika, mišancija, zelene mahune, artičoka, šparoge, tikvice, patlidžani, masline, zelena salata, endivija, matovilac, radič, rikula, krastavci, rajčica, paprika, koromač, celer, tikva (bundeva) – za dijabetičare poželjno da svakodnevno konzumiraju sirove salate sa zdravim masnoćama i sjemenkama
  • lukovičasto povrće: luk, mladi luk, ljutika, češnjak, poriluk
  • avokado, limun
  • jaja na sve načine, kuhana, pržena, omlet, u salatama
  • riba i druga hrana iz mora: rakovi, škampi, školjke – nastojte često jesti plavu ribu jer je vrlo bogata esencijalnim omega-3 masnim kiselinama
  • meso: janjetina, divljač, svinjetina, govedina – ne uklanjajte masnoću sa mesa
  • perad: piletina, puretina, guske, patke…  – ne uklanjajte kožu ispod koje se nalazi hranjiva masnoća
  • iznutrice – izvrstan izvor svih minerala i vitamina, posebice vitamina A i D, koje trebamo za mnoge važne funkcije u tijelu
  • masnoće: maslac, svinjska mast, hladno prešano kokosovo i maslinovo ulje – sve vrste koristimo u pripremi namirnica
  • đumbir, kurkuma – ne lišite se neobičnih okusa na koje možda niste navikli, a mogu pomoći
  • voda je najbolje piće – pijte često ali najradije između obroka, jer pijenje vode direktno iza ili za vrijeme obroka razrjeđuje želučane sokove i otežava probavu
  • lakto-fermentirane namirnice: domaći kefir, domaći jogurt, fermentirano povrće poput domaćeg kiselog kupusa – u jesensko i zimsko vrijeme u ponudi nudimo i kiselo zelje s OPG-a
Dijabetes
Dijabetes 2

Izvori crpljeni sa stranice Istine i laži o hrani, Anita Šupe.

Preporuke za čitanje:
Dijabetički paradoks – Službene prehrambene preporuke za dijabetes treba mijenjati
Suvremene bolesti – dijabetes

*Text je informativnog oblika. Zvona usluge d.o.o. ne zastupa stajališta navedena u člancima, niti se opredjeljuje za određeni tip liječenja te ovim tekstom i potkrijepljenim člancima nudi opciju informacija čitateljima kojima možda iste mogu pomoći.
Napominjemo da se svaka osoba koja boluje od bilo kakvog tipa bolesti ili kombinacijom više zdravstvenih tegoba treba individualnim pristupom savjetovati s liječnikom/nutricionistom te drugim stručnim osobama, kako bi dobili više stručnih informacija, koju prehranu treba koristiti kako bi regulirali svoje zdravstveno stanje te pronašli adekvatnu prehranu baš za sebe.

Ostali postovi